功夫

「功夫」呢門技藝,可謂博大精深,世界上唔同嘅人有唔同嘅技擊手法。我可以話係唔識功夫嘅人,只係學過一啲極其皮毛嘅東西,以為我可以深入大發議論嘅只怕失望而回。不過即使從一個普通人嘅角度睇,功夫呢回事都係非常之有意思嘅東西。

不過,雖然只係「望過下」啲皮毛,老師所講嘅拳理,其實亦多少有啲啟發。近日有條片,類似係講一個 MMA 選手將一個「太極師傅」打到七個一皮云云,然後自然有一大班人跳出嚟話「中國文化垃圾」「中國乜都廢」諸如此類。好耐之前睇過港台有套「功夫傳奇」嘅節目,裡面有提及到「技擊太極」,呢種太極就極為實用,基本上係一種自衞防身,專攻關節嘅技擊手法。

有唔少出名嘅中式功夫其實都係用「借力」、「借位」、「關節技」、「錯身位」來達到效果,要求身體嘅動作比較細緻,而且亦需要唔少實戰去培養果種反射動作。當中嘅身位,手腳位置嘅擺位,要求其實好高。我唔係話其他格鬥流派唔重視呢樣嘢,不過我相信兩者嘅側重點有啲唔同。某些格鬥方式,練嘅係力,講求點樣將身體機能爆發出嚟,出拳方式同角度雖然有研究,更加會協調身體唔同部位點樣去增加爆發力,例如用腰,用腳蹬等,但係思維都係將身體肌肉練出更強嘅爆發力。但好多中式拳法其實唔太要求練習者去練力,可能係好早就已經明白華人體格唔一定係最頂尖,所以往往更着重點樣搶位,借位,卸力,令對手失位,當中表表者就係詠春。

而其實功夫嘅本質應該好簡單:邊個好打啲就係最好嘅證明。一場對決其實不能否定整個流派,因為你話你今次打敗咗個「大宗師」,但喺其他事例到可能果個「被打敗嘅流派」亦有另一啲輝煌戰績。但我覺得功夫呢一點係最簡單直接:打過就知邊個好打啲。最簡單,最通用嘅一條法則。

但華人圈子入面有啲習氣的確好壞好壞,例如上圖呢種,完全就係跌落地拿拃沙嘅典範。人哋文化程度係點,關你咩事?你而家係練武抑或係修文?人哋點練關你咩事?好打過你,喺功夫上嘅成就就勝過你,就係咁簡單。要以武修文,無問題,但唔好一方面又吹到幾打得幾打得,一方面又着力「去武化」,兩樣嘢矛盾,請揀定行車線。如果話練某些功夫係着重修心,可以當成係一種修行,如體操,瑜珈,都無所謂,但你幾時見過瑜珈走出嚟話佢好似街霸個印度佬咁好打,識噴火?

上圖呢啲咁嘅心態非常要不得,亦係好多中華文化被人強烈輕視嘅原因。本身中華文化有好多的確好精微嘅技藝,但係傳承嘅人自己個心態都唔堅定,甚至係紊亂,令到技藝越傳越走樣。

About 林非 - Astrophel Lim

離經誌
本篇發表於 博物志 - 雜事漫談。將永久鏈結加入書籤。

發表留言